Graag aandachtig doornemen
alvorens u gaat afrekenen!

 

IPTV is een betaalbare mooie aanvulling, maar absoluut geen vervanger voor reguliere
Televisie, kabel aanbieder, schotel of andere streaming dienst aanbieder.
LIVE streaming is niet gelijk aan streaming zoals Netflix, Videoland, Disney+, KIJK etc.
(deze streamen bestaande content niet LIVE vanaf de server)

IPTV kan minder stabiel zijn in sommige gevallen haperen of wegvallen.
Dit ontstaat door factoren van buitenaf, waarop wij geen enkele invloed hebben.
Denk hierbij aan weersinvloeden en beperkingen door uw eigen internet provider!
Check bij een eventuele storing eerst uw eigen Internet Service Provider (ISP)
ALLE STORINGEN NL  – ALLESTORINGEN BE 

Gelukkig hebben wij niet of nauwelijks klachten over slechte verbinding(en),
maar toch is het belangrijk om dit helder te hebben.
Als IPTV aanbieder willen wij geen valse verwachtingen wekken.
Wij leveren altijd binnen 24 uur, vaak kan je de bestelling al binnen enkele uren verwachten.
Met uitzondering van de kant en klare spelers, deze hebben 1 á 2 werkdagen verzendtijd. (M.u.v. feestdagen)

Alvorens  je hebt aangekocht en een definitieve bestelling hebt geplaatst ben je:
a. positief
b. overtuigd
c. heb je het werkzaam op je gekozen device

TV Piraat kan GEEN gelden voor afgenomen producten terugbetalen.
Het staat je vrij om eerst voor een ‘maandje’ te testen alvorens je voor een langere periode afneemt.
Zo kan je eerst een korte periode uitproberen en krijg je zicht op het aanbod, kwaliteit en stabiliteit.

  • Storingen gelieve uitsluitend via het contactformulier te melden.
    Eenmaal melden is voldoende, meerdere meldingen kunnen tot vertraging lijden.
  • Wij kunnen geen garantie geven op de werking van het afgenomen pakket en of speler.
    Dit is het risico van IPTV. Als je dit risico niet wilt lopen, raden wij het gebruik van IPTV af.
    Wij doen sowieso ons stinkende best alle gebruikers tevreden te houden.
  • Een internet verbinding van minimaal 8 tot 15 mbp/s of hoger is aanbevolen.
    Het gebruik van WiFi raden wij ten zeerste af. PING mag maximaal van 0 tot 15 ms zijn.
    Up en download snelheid zo hoog mogelijk en de PING zo laag mogelijk. Check dit via speedtest.net
  • Het afgenomen pakket is prepaid, dus je betaald vooraf. Zonder contract of langlopende verplichtingen.
  • Het afgenomen pakket is persoonlijk en mag/kan niet worden gedeeld. (zie beveiliging)
    Je kunt per verbinding slechts op 1 apparaat tegelijkertijd kijken.
    Voor extra apparaten mag je extra accounts bestellen.
    Zie ook onze duo en trio deal. 

Beveiliging
Alle lijnen zijn voorzien van triple security, t.w.;
Hardware lock (gekoppeld aan device)
Country Lock (gekoppeld aan land)
ISP lock (gekoppeld aan Internet service provider)
Dat maakt het gebruik van VPN overbodig*

Wat kan ik doen bij storing, of last van buffering.
Bufferen, vastlopen van beeld (blijven hangen) problemen met audio.
Dit kan veroorzaakt worden door meerdere factoren.
Zorg ten alle tijden voor een stabiele internetverbinding.
Bespaar hier niet op, je bespaart immers al ruimschoots op je TV aanbod!
Onze voorkeur gaat uit naar: XS4ALL als internet only aanbieder.

Tips
Begin met een ‘speedtest’ via: speedtest.net
De download zou boven de 20 mbp/s moeten zijn.
De ping snelheid niet boven de 15ms.

Verbind je apparaat via een LAN-kabel (internetkabel)
Controleer of je de buffertijd kunt verhogen in de instellingen.
Vaak instelbaar van 1-10 seconden. Zet deze eens op 3-4 ms.
Zijn er meerdere gebruikers op het netwerk actief?
Loopt er een download of is er iemand online aan het gamen?

Het gebruik van andere LAN kabel kan ook schelen,
veelal wordt ‘Cat.5’ gebruikt, vervangen deze eens door Cat5E of Cat.6.
Verkrijgbaar o.a. bij ‘allekabels.nl’

Geen mogelijkheid om te bekabelen?
Afstand te groot? geen kruipruimte etc…
Zie de powerplug adapter van Devolo,
o.a. verkrijgbaar bij Bol.com
Devolo dLAN 550 Duo+ – Powerline zonder wifi – 2 Stuks – NL

Controleer je apparaat en/of app op updates.
Het is belangrijk de meest recente updates te hebben geïnstalleerd.

DNS aanpassing op je apparaat aan naar 1.1.1.1 van Cloud flare of 8.8.8.8. & 8.8.4.4 van Google.

Test of de ‘backup’ kanalen ook bufferen. Test ook kanalen uit andere groepen/landen.
Als alles problemen geeft is het vaak een probleem met je eigen verbinding.

Test dit ook via de hotspot van je telefoon indien mogelijk.
Optioneel: is er verschil merkbaar met gebruik van een VPN op P2P server?

VPN gebruik niet toegestaan.
*Met uitzondering van statische VPN op Nederland als vaste instelling.

  • Het is uitgesloten om een geactiveerde lijn op een tweede device te proberen, om welke reden dan ook.
    Eenmalige reset is op verzoek mogelijk.
  • Het is niet mogelijk met 1 box meerdere toestellen in huis aan te sturen, per TV één speler.
  • Gelieve geen directe melding als een zender even niet werkt of stoort, dit is inherent aan IPTV.
    Wij geven de beheerder altijd 24 uur de tijd tot herstel, veelal is het vaak binnen afzienbare tijd verholpen.
    De beheerder monitort zelf ook het aangeboden zenderpakket.
    Aanhoudende storingen kun je melden via het contactformulier.
    Check altijd eerst je eigen internetverbinding.
    Modem/router reset en zie ook of de internet provider geen storing heeft zie allestoringen.
  • Het zenderaanbod is ten alle tijden onder voorbehoud.
    De zenderlijst is indicatief en kunnen geen rechten aan worden ontleent.
    De beheerder is vrij om aanpassingen te verrichten zonder melding aan derden.
    Niet, of tijdelijk niet werkende zenders zijn dan ook geen reden voor een klacht.
    Als een probleem structureel blijkt te zijn binnen een periode van een week kan je ons contacten en laten wij
    dit uitzoeken en eventueel herstellen voor zover mogelijk.

    Wij bieden geen enkele garantie.

  • Ons team doet z’n uiterste beste iedereen zo optimaal mogelijk te laten genieten van een mooi en gevarieerd aanbod.
  • Bij een klacht en/of claim bij een instantie of betaalprovider wordt de desbetreffende service per direct geblokkeerd
    en/of verwijderd. GELIEVE eerst ALTIJD contact met ons opnemen.
  • Het staat de TV Piraat vrij om gebruikers te weigeren, te blokkeren en/of te verwijderen.
    TV Piraat staat op respect in de omgang en communicatie.
    NO REFUND POLICY – TERUGBETALING UITGESLOTEN – NO CASH BACK!